Retour voorwaarden

 

Voor retour aanvragen graag alleen nog via u account kunt u een retour aanvragen dus niet naar ................. . Dan krijgt u binnen een aantal dagen reactie hier op. Als u deze niet krijgt betekent dit dat het buiten de retour termijn is of niet retour genomen wordt omdat dit op bestelling is gedaan. Dit geldt vaak bij onze meubels!. Houdt u aub daar rekening mee. 

Retour kosten 2019:

Speelgoed gratis retourneren

Alle andere producten bij ons dient u retour kosten te betalen:

tot 15 kilo 8,95 euro per pakket 

vanaf 15 kilo 11,95 euro per pkket

Alle meubels standaard 11,95 euro per pakket 

Wat houdt per pakket in? dus als u een bed als voorbeeld wilt retourneren bestaat deze uit meerdere pakketten als voorbeeld te noemen 3 aparte pakketten x 11,95 euro retour kosten betaalt u hiervoor = 35,85 euro

 

Retourneren kan binnen de wettelijke termijn van 30 dagen voor de volgende producten:

  • Speelgoed
  • Fietsen

Binnen de wettelijke termijn van 14 dagen de volgende producten:

  • Crazy Outlet producten 
  • kinderwagens
  • Fietskar
  • huishoudelijke producten
  • Alle producten en alles met artikelcodes VDXL
  • Alle meubels

Wat nemen wij niet retour:

  • Matras: na gebruik 
  • Scheerapparaat: na gebruik 
  • Schoonheidsproducten: na gebruik
  • Smartphones,ipads,laptops als de seal geopend is of gebruikt is
  • Horloges na gebruik
  • Parfums
  • Meubels op bestelling nemen wij niet retour! Als u een bericht krijgt dat u  artikel(len) op bestelling is gedaan dan kunnen wij deze helaas niet retour terug nemen 

 

Uiteraard als er een defect zich voordoet heeft u de wettelijke garantie van minimaal 1 jaar om deze kosteloos te laten repareren of om te ruilen voor een nieuwe product. Soms is deze niet meer op voorraad of uit het assortiment dan bieden wij altijd hiervoor een alternatief. 

Wij werken met de volgende pakketdiensten, dpd, PostNL, GLS en UPC. Bij retour wat niet via de gewone post mee kan, krijgt u vooraf van ons de retour instructies en telefoonnummer van de desbetreffende pakketdienst. U dient zelf een ophaal afspraak te maken met de pakketdienst zodat de retour vervolgens bij u opgehaald kan worden.

Volledige terugbetaling bij retourneren 

De kosten voor het terugsturen van de door u bestelde producten worden alleen vergoed zoals hierboven beschreven. Zodra de geannuleerde producten weer terug bij ons zijn worden deze gecontroleerd waarna het volledige aankoopbedrag plus eventuele verzendkosten 100% terug worden geboekt op het rekeningnummer waarmee ook betaald is binnen 3 tot 5 werkdagen.

Heeft u met Afterpay betaald dan annuleren wij u bestelling en crediteren wij dit bij hen op het moment dat de retour ontvangen is.  

Mochten wij dit nog niet hebben gedaan stuur ons een bericht en wij gaan vervolgens direct tot actie om alsnog bij Afterpay te crediteren.

Inpak instructies bij retourneren

Wij accepteren alleen producten die in de originele verpakking terug gestuurd worden zonder schade aan de doos of het product zelf! Mocht er schade aan de doos of product zijn, dan beoordelen wij dit ter plekke als dit bij ons terugkomt hier kunnen kosten voor in rekening worden gebracht.

Gebruik alleen doorzichtige plakband op de doos! dus geen bruine of grijs/zilver plakband! Als dit wel het geval is rekenen wij hiervoor kosten omdat wij een nieuwe doos bij de leverancier moeten aanschaffen!

Crediteringstermijn

Op het moment dat wij de retour binnen hebben gekregen dan storten wij binnen een aantal dagen het geld op u rekening. Mocht dit niet het geval zijn neemt u aub contact via...................... dan maken we dit alsnog voor u direct in orde.

Hoe werkt het retourneren?

  1. Neem contact met ons op als u uw bestelling wilt annuleren dit doet u via uw account, wij sturen u vervolgens binnen een aantal dagen bericht per email.
  2. Krijgt u bericht dat uw product terug kan dan ontvangt u van ons de retour instructies en retour label per email toegestuurd let op dit kan ook een aantal dagen in beslag nemen.
  3. Verpakkingsinstructies: zorg dat het product schoon en goed ingepakt is plak nooit donkere of zilver/grijze tape op de doos! gebruik altijd een doorzichtige tape hiervoor. Bij pakketpost zorg dat de accessoires en onderdelen goed zijn ingepakt, voorkeur voor de originele verpakking.

Stuur nooit op eigen initiatief een pakket terug en weiger deze ook niet aan de deur, dit gaat vaak mis omdat wij moeten achterhalen waar het pakket zich bevindt dit duurt voor u alleen maar langer voordat u retour behandeld is en u geld terugbetaald wordt of gecrediteerd wordt bij Afterpay. 

Als u een retour weigert aan de deur dan rekenen wij extra retour kosten aan u door! dit verschilt per product en het gewicht van het product. Dit doen we omdat wij vel moeite moeten doen om dit te achterhalen en veel tijd en kosten dus met zich meebrengt!.

Als u een retour op eigen initiatief teruggestuurd zijn wij niet aansprakelijk als dit verloren gaat! u dient altijd een aanvraag te sturen via uw eigen account geen gehoor? dan is u artikel buiten de retour termijn of op bestelling gedaan, dit geldt vaak bij onze meubels! houdt u aub altijd daar rekening mee dat deze niet altijd retour worden genomen!.

Neem nooit zelf direct contact met een leverancier! die kunnen u niet verder helpen.

Wij krijgen soms vanuit Vidaxl te horen dat een klant belt om te vragen wat de bestelstatus is, een beschadigde artikel heeft ontvangen of een retour wil terugsturen! Vidaxl is enkel een merk en leverancier! u dient niet met hen contact op te nemen maar alleen met ons via uw account dus ook niet via my tickets in uw account of via de chat kunnen wij u niet verder helpen. Wij werken met diverse leveranciers. Dus voor orderstatus, schade afhandeling, retourneren en andere vragen stel ze gerust aan ons. Vidaxl klantenservice kan u dus niet hiermee helpen. En zij gaan dus daar niet over! De keuze is aan u als u hen opbelt sturen zij u van zelf naar ons weer terug.